2011

   Odstoupení z Dakarského závodu z celkové třetí pozice

 

    Autentická fotografie ze 105 km speciálu - J.Macháček

22.00  Podle posledních aktuálních informací z trati bohužel musíme sdělit všem věrným příznivcům Josefa Macháčka a jeho rychlých strojů špatnou zprávu. Zlomená osa čtyřkolky zapříčinila vystavení Stop karty a konec učinkování v tomto slavném závodě. Jediné pozitivum na této zprávě je, že Josef Macháček je OK a v tuto pozdní chvíli je již se svojí čtyřkolkou na Balai kamionu pořadatelů.

13.50 Podle informace pořadatelů Josef Macháček na 105 km dnešního speciálu poškodil osu své čtyřkolky. Zůstává na místě opravuje a čeká na příjezd asistenčního vozidla.

Josef Macháček dojel dnes na páté příčce a celkově je třetí. Čtyřkolkáři si ve středu docela zazávodili. J.Macháček dvakrát vedl, na čele byl i Lukasz Laskawiec a  Argentinec Jorge Santamarina, který nakonec urval etapové vítězství dnešniho dne.

V dnešní etapě dojel J.Macháček druhý a celkově je na třetím místě za argentincem Halpernem.

                

Josef Macháček na čtyřkolce dorazil do cíle v chilském Copiapó druhý a v průběžném pořadí si polepšil o jedno místo a je třetí. Na nově vedoucího Argentince Alejandra Patronelliho má manko 2:41:48. "Hlídal jsem si soupeře a ke konci začal přidávat," sdělil k průběhu pondělní etapy J.Macháček

                     

23.00                     !!!!   POZOR ZMĚNA  !!!!

Po skončení sedmé etapy se stáji KM Racing podařilo uspět s protestem proti nefungujícímu navigačnímu zařízení na čtyřkolce Josefa Macháčka. Při projednávání kauzy vyšlo najevo, že J.Macháček dostal od komisařůdo GPS omylem software pro motocyklisty. Po uznání protestu mu bylo od výsledného času odečteno 10:20. Opravené pořadí nedělní etapy ve čtyřkolkách: 1. MACHÁČEK 3:59:48, 2. Halpern (Arg.) 4:01:26, 3. LASKAWIEC

               Josef Macháček při kontrole GPS u komisařů závodu

18.00 Josef Macháček na čtyřkolce zajel čtvrtý čas a stejná pozice mu nově patříi celkově. Podle webu závodu byla českému jezdci s yamahou o polovinu (na dvě hodiny) zmírněna penalizace ze čtvrteční etapy, kdy kvůli nefungujícímu navigačnímu systému minul dva kontrolní body. Na první místo tak nyní J.Macháček ztrácí zhruba dvě a půl hodiny, a to i proto, že nový lídr Tomas Maffei i dosud vedoucí Alejandro Patronelli nabrali tentokrát každý hodinovou ztrátu.

                         SOBOTA - ODPOČINKOVÝ DEN

                   

ROZHOVOR: PO PŮLCE ZÁVODU

Jsem přesvědčený, že minutí kontrolních bodů není moje vina. Volný den na Rally Dakar v chilském městě Arica nestrávil úplně v pohodě. Josefa Macháčka mírně rozladila skutečnost, že ho organizátoři po páté etapě penalizovali za sporné projetí waypointů. Původní čtyřhodinový verdikt byl po protestu zmírněn na polovinu, ale právěběhem odpočinkové soboty vedla stáj KM Racing další kroky ke zrušení trestu. Zdlouhavá vyjednávání už ale ve prospěch pětinásobného dakarského šampiona ve čtyřkolkách nedopadla pozitivně. Třiapadesátiletý matador se tak v neděli vydal do druhé poloviny pouštního dobrudružství s cílem porvat se o třetí místo.

Jak hodnotíš své vystoupení v první polovině rallye?
S výkonem čtyřkolky jsem maximálně spokojený, prakticky nevím, co bych měl vylepšovat. Myslím, že jsem jel tak, jak jsem si to naplánoval.Tedy hlavně stylem, aby mě nepotkala žádná havárie a pokud možno ani technický problém. Bohužel mě ale zradila technika GPS od organizátorů a nastaly problémy s projetím kontrolních bodů.

Odpovídá tvé účinkování předstartovním představám?
Já tady vlastně končím kariéru na čtyřkolkách. Mým cílem bylo rozloučit se dojetým závodem a moc jsem nepřemýšlel o nějakém prvním nebo druhém místě. Naopak se tady potvrdilo, že první dva Argentinci jsou opravdu rychlí. Je už na čase, aby přišla nová jezdecká generace.

Co říkáš stylu jízdy a rychlosti Alejandra Patronelliho a Tomase Maffeie, jsou schopní nasazené tempo udržet do cíle?
Já to vidím tak, že pokud mě porazí Patronelli, tak to bude v pořádku, protože vlastně jede na mé technice. Má k dispozici kopii quadu s motorem TDM se vstřikováním z mé dílny. Akorát se ukázalo, že na tom stroji může někdo jezdit ještě rychleji. Ani z dalších Argentinců nejsem překvapený. Už před startem jsem říkal, že jich je na startu dvacet a může se mezi nimi najít rychlík, o němž jsme ještě nikdy neslyšeli.

Od šesté etapy jedeš se zátěží penalizace, jak se závodník s takovým balvanem vyrovnává?
Závodník se s potrestáním klidně vyrovná, když je oprávněné. V mém případě to tak necítím. Je to spíš tak padesát na padesát. Nejsem přesvědčený, že netrefení kontrolních bodů je úplně moje vina.

Jak vůbec došlo v páté etapě k minutí waypointů?
Většinu jsem jich projel a pak jeden minul. To že nefungovalo zařízení GPS, není přece moje vina. Popravdě jsem ani pořádně nevěděl, co mám dělat. Proč bych se vrtal v něčem, na co nemám právo. Vždyť nás pořadatelé upozorňují, že zasahovat do navigačního zařízení není naše starost.

Narazil jsi někdy v minulosti na podobný problém s navigací?
Jediné, na co si v souvislosti s gépéeskou vzpomínám, je z loňské havárie. Po nehodě se mi ji povedlo uvést do chodu, ale jinak se mi za roky ježdění stalo něco takového jako ve čtvrtek poprvé. Ani jsem nikdy neminul waypoint. Na elektriku si všichni dáváme velký pozor, aby nám GPS bezvadně fungovala.

Jakou taktiku zvolíš do druhé půlky soutěže?
Nastala situace, že jsem nucený závodit o třetí místo. Pokusím se stáhnout ty dvě hodiny, je to pořád otevřené. Čeká nás minimálně stejná porce kilometrů a dakarské dřiny jako dosud.

Narazil jsi na něco, co by tě během prvního týdne soutěže překvapilo?
To by bylo na dlouhé povídání. Rally Dakar se proměnila na motokros dlouhý tisíce kilometrů. Jede se vabank, buď to vyjde anebo ne. Už se nejedná o překonávání nepřekonatelného. Technika se za poslední roky tak zdokonalila, že už nikdo nepřemýšlí o tom, jestli jsme nebo nejsme schopní překážky překonat. My je prostě překonat musíme a pokud možno co nejrychleji. Z toho samozřejmě pramení množství havárií a zranění a já si nedokážu dost dobře představit, kam tohle všechno bude dál směřovat.

J.Macháček při zdolávání trati 

Josef Macháček obsadil se třetí místo, etapu vyhrál A. Patronelli, druhý byl argentinec  Maffei. Smůla postihla v 6. etapě Martina Plechatého. Několik kilometrů před CP4  utrhl na svém stroji kolo a v další jízdě už nemohl pokračovat. Před rokem z této soutěže musel odstoupit kvůli zranění ramene, tentokrát vyvázl z nehody bez úhony.

Do dnešní šesté etapy o délce 721 kilometrů  J.Macháček vyrazil s pětihodinovým mankem na vedoucího A.Patronelliho z Argentiny.

Celkové pořadí:

 !!!!   POZOR ZMĚNA  !!!!

Josef Macháček dodatečně přišel o třetí místo ve čtvrteční etapě, protože od pořadatelů dostal čtyřhodinovou penalizaci za neprojetí jednoho z kontrolních bodů. Znamenalo to pro něj propad v celkovém pořadí ze čtvrtého na sedmé místo. Původně ve čtvrtek minul hned dva kontrolní body a byla mu za to připsána dokonce desetihodinová penalizace. "Prokazatelně mu ale nešla GPS, tak jsme to uhráli, ale ten další bod logicky netrefil. Navíc se pokazilo posunování roadbooku, takže to dojel podle stop v písku. Ten druhý bod jsme už neukecali," řekl KM racing. Macík

Celkové pořadí :

Ve čtyřkolkách dnes vyhrál Maffei před  A.Patronellim a Halpernem. J.Macháček je dnes čtvrtý a M. Plechatý pátý. Marcos Patronelli už do středeční etapy nenastoupil. Důvodem byl nebezpečný pád, při němž si v úterý poranil koleno.

                         

Jak ta 11 minutová penalizace vůbec vznikla ? Slovy jezdce: "Na 90. km měřeného úseku jsem překročil rychlost o pět kilometrů v hodině, což je na tomto stroji otázka okamžiku. Jezdec se někdy zadívá do..., protože tam jsou davy lidí a než se naděje, jede rychleji. Nedá se nic dělat,"  říká Josef Macháček. 

Celkové pořadí:


Dnes druhý na speciálu a ke dnešku vedoucí jezdec celkově Sebastian  Halpern s č. 255 při průjezdu přes kaňon San Rafael . V kategorii čtyřkolek je po dnešní penalizaci 11 min (za pondělní překročení  rychlosti) u J .Macháčka a speciálu pořadí následující:

Celkové pořadí:


Speciál info: První dvě čtyřkolky v cíli speciálu v pořadí A.Patronelli , J. Macháček se ztrátou pouhých 23 sekund !!!! na 300 km dnešního speciálu.

11.00 hod - Na trati dnešního speciálu se průběžně střídá o vedení J.Macháček a A.Patronelli .

Před startem do dnešního dne obdržel loňský vítěz Marcos Patronelli penalizaci 6 hodin za včerejší pozdní příjezd na start speciálu.

Celkové pořadí:

 Na 176 km při výjezdu ze zatáčky havaroval  Rafal Sonik, Vrtulníkem převezen na vyšetření. Dle info pořadatelů Patronelli č.250 ztrácí hned na začátku a má problém dostat se do startu speciálu.

                Martin Plechatý na trati dnešní etapy

         Přejímky, Parc Ferme  - 31.12.

 


                        Nazbrojená konkurence před startem

 

    

Mladší z bratrů Patronellů a jeho nový quad s novým motorem

                          čtyřkolka Rafala sonika v Parc Ferme

 HEGUIABEHERE Ademar (ARG) na stroji z dílny J.Macháčka s podporou ATV Polska  Rafala Sonika

                             společně s Rafalem Sonikem

                 Delta Dock 30.12.

Vyzvednutí techniky z Delta Dock, následný přejezd více jak 100 km, aklimatizace do místních podmínej + 30C a více, spojená s poslední technickou přípravou (kontrola elektro po náročné plavbě, dobití baterií) před přejímkami 30.12. a následným uzavřením strojů před startem Dakarské rally do tzv. Parc fermé - tak to je dění posledních dnů v Argentině. Přinášíme několik momentek :-)

        Kontrola čtyřkolky po vyzvednutí z přístaviště Delta Dock

                                     Stroj Martina Plechatého

           Posila KM racingu, evropský šampion 2010 a současně

                    Dakarský ,,nowitzc,,   Lukasz Laskawiec

                    čtyřkolky čekající na vyzvednutí v Delta

       Denní příděl km čekající na závodníky Dakarské rallye 2011

               

       Přejímky 25.11.2010 - LE HAVRE

Čtyři stroje na startu Dakarské rallye z dílny Josefa Macháčka !! Tak to je výsledek dlouhotrvajícího vývoje závodních čtyřkolek v oblasti dálkových rallye a současně chuť neustále zlepšovat a aplikovat nové poznatky , jež jsou získané při těchto namáhavých Dakarských rally.

A kdo je bude sedlat ?

Samozřejmě:    Josef Macháček    č. 251 - KM Racing

                           Rafal Sonik           č.254 - ATV Polska

                           Martin Plechatý    č. 262 - KM Racing

                          Lukasz Laskawiec č.269 - KM Racing

 

          Trasa letošní Rally Dakar - Argentina - Chile 2011

Pilně natrénováno a slušně nazbrojeno  ,,stroj z dílny Josefa Macháčka,, má taktéž Rafal Sonik, který letos bude chtít zajisté podiové umístění.